Kategorie

Zalando

Marki pod lupą. Zalando!

Choć sklep powstał niespełna 10 lat temu, całkowicie odmienił nasz sposób postrzegania zakupów internetowych. Dziś już większość z nas nie wyobraża sobie życia bez internetowych koszyków, a to wszystko za sprawą przede wszystkim Zalando! Jak to możliwe?

Każda marka może pochwalić się oryginalnym planem na biznes, dzięki któremu osiągnęła sukces. W przypadku Zalando było to zwalczenie wszelkich wad, jakie do tej pory przypisywaliśmy zakupom przez Internet. Płatna wysyłka, produkt niezgodny z opisem, brak możliwości zwrotu, długi czas oczekiwania… Założyciele firmy, czyli Robert Gentz i David Schneider od początku wiedzieli, co będzie ich priorytetem. Tym oto sposobem ruszyli ze sklepem internetowym, który do tej pory w branży fashion nie ma sobie równych. Jakie więc dokładnie czynniki wpłynęły na przełamanie barier e-zakupów?

Bez kolejek, tłumów i problemów ze zwrotem

Sukces sklepu internetowego Zalando tkwi przede wszystkim w polityce związanej z obsługą klienta. Zasady są krótkie i przejrzyste – przesyłka i zwrot zawsze są gratis, dodatkowo mamy na to aż 100 dni. Ponadto, sam proces zakupów jest niezwykle przyjemny i zapewne większość z nas mogłaby stwierdzić, że łatwiejszy niż w przypadku zakupów stacjonarnych. Strona www została opatrzona przejrzystym menu, do poszczególnych kategorii dotrzemy bardzo szybko, świetnie też działają filtry produktowe, sortowania czy wyszukiwanie. Jak natomiast wygląda podgląd wybranej bluzki, torebki czy sukienki? Zawsze możemy obejrzeć produkt na wielu zdjęciach, łącznie ze szczegółowymi zbliżeniami, a często dostępny jest nawet widok 360 stopni lub film wideo z modelką na wybiegu. Dzięki temu możemy sprawdzić, jak dokładnie wygląda struktura materiału, jak układa się on na sylwetce, jak faktycznie prezentuje się kolor itp. I to bez kolejki do przymierzalni! Nie brakuje również oczywiście szczegółowych opisów przedmiotów, łącznie z dokładnymi wymiarami i tabelą z rozmiarówką.

Oferta Zalando

Oprócz intuicyjnej strony i wysokiej jakości obsługi klienta sekret sukcesu marki tkwi oczywiście w samej ofercie. Ciężko znaleźć sklep odzieżowy, który miałby w swojej ofercie tak wiele marek z różnej półki cenowej. Dodatkowo, są to ubrania zarówno damskie, męskie, jak i dziecięce. Zawsze możemy spodziewać się najnowszych kolekcji, topowych modeli oraz wyprzedaży. Zalando oferuje ubrania z popularnych sieciówek, takich jak New Look, Mango, Topshop, ale też odzież i dodatki od projektantów, których ceny sięgają nawet kilku tysięcy złotych. Dzięki temu dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców. Na stronie znajdziecie też produkty Zalando Essentials, czyli głównie basicowe ubrania marki własnej.

Kontrowersje wokół marki Zalando

Jak w przypadku większości marek odzieżowych, również wobec Zalando pojawiają się pewne zarzuty i oskarżenia. W tym przypadku dotyczą one przede wszystkim ciężkich warunków pracy w magazynach i złego traktowania pracowników. W Niemczech powstały nawet filmy dokumentalne na powyższy temat, gdzie poruszona została kwestia pracowników z Polski, którzy codziennie podróżują do swojego miejsca pracy nawet 200 km, a przez 8h pracy całkowicie zakazuje im się odpoczynku w pozycji siedzącej. Interwencję podjął także urząd ochrony konsumenta, który dopatrzył się wywierania nieuczciwej presji na klientów, którzy pospieszani są z zakupem, ze względu na rzekome ostatnie sztuki produktu, kiedy w asortymencie w rzeczywistości jest ich jeszcze wiele. Podobno Zalando zaprzestało tego typu praktyk, ale jak jest faktycznie, pewnie nigdy się nie dowiemy…

Fot.: Shutterstock, corporate.zalando.com