Kategorie

Rajstopy kością niezgody. O co tyle szumu?

Pewien sklep internetowy znalazł się w ogniu krytyki, a wszystko przez rajstopy! Internauci są oburzeni, a my zastanawiamy się, o co tyle szumu?

Popularna platforma Wish.com postanowiła zareklamować linię dla kobiet w rozmiarach plus size. Powiedzmy sobie szczerze, rajstopy reklamować nie jest łatwo, dlatego trzeba nie lada się natrudzić, aby wymyślić coś błyskotliwego i zwrócić uwagę na produkt. Niestety, tutaj po drodze coś się nie udało, bo kampania wywołała mnóstwo negatywnych opinii.

Rajstopy dla kobiet plus size

W sklepie Wish.com pojawiły się fotografie reklamujące rajstopy dla kobiet plus size. Nikogo by to nie zdziwiło, gdyby nie fakt, że bieliznę dla kobiet powyżej stu kilogramów reklamują bardzo szczupłe modelki. Pod tą kampanią pojawiło się mnóstwo natywnych opinii! Większość komentujących stwierdziła, że produkty powinny reklamować kobiety o rzeczywistych figurach plus size.

Na jednym ze zdjęć modelki ubrane są w rajstopy, których pas jest mocno rozciągnięty na wysokości bioder. Kolejne zdjęcia prezentują dziewczyny ubrane w rajstopy wyciągnięte aż po brodę i mocno rozciągają je wokół swoich smukłych ciał. Odbiorcy reklamy stwierdzili, że szczupłe dziewczyny po prostu wyśmiewają kobiety noszące większe rozmiary…

Prawdą jest, że modelki w reklamie pokazywały elastyczność i wytrzymałość produktu, jednak zrobiły to w bardzo niefortunny sposób. Frustracja internautów jest również zrozumiała! Otóż modelki, które mają rozmiar 34, promują ubrania w rozmiarze 46! Jednak by zobrazować, jak elastyczne jest reklamowana bielizna. Niestety chcąc nie chcąc promocja uderza w grupę docelową i potencjalne klientki. Sklep Wish.com zamiast zachęcać do kupna, wywołał falę negatywnych komentarzy, a Internauci odebrali to jako niezbyt smieszny żart. Afera wybuchła na portach społecznościowych, głównie na Twitterze. Faktycznie trudno stwierdzić, jaki był zamiar speców od marketingu, niestety w tym przypadku nietypowe podejście do tematu się nie powiodło.

Fot.: Wish.com

Napisz do autora: joanna.chabrzyk@allani.pl

Studia rozbudziły we mnie pasję do przegrzebywania otchłani Internetu i odnajdywania wartościowych informacji. Jestem zadeklarowaną minimalistką, która nie ulega krótkotrwałym trendom. Praca w Allani pozwala mi realizować się w dziale contentowym oraz rozwijać w dziedzinie mody. W wolnych chwilach zaczytuje się w blogach z pogranicza mody i nowych technologii. Staram się być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami i wydarzeniami z branży fashion. W wolnych chwilach sięgam po literaturę drogi.