Kategorie

Casualowa stylizacja

Odkryj trendy z Alex Kozłowską

Porozmawiajmy o modzie. W dosłownym znaczeniu, ponieważ rozpoczynamy cykl wywiadów z osobami, dla których styl i kreowanie wizerunku wiąże się zarówno z pracą jak i ogromną pasją. 

Dzisiaj swoimi przemyśleniami na temat mody podzieli się z nami krakowska projektantka, blogerka oraz Trend Researcherka w największej spółce modowej LPP S.A. – Alex Kozłowska.

„Moda dla mnie to niekończące się źródło inspiracji”

Poznaj Alex Kozłowską


A.J: Ze słowem „moda” każdy z nas ma inne skojarzenia. Dla jednych jest to sposób na wyrażenie siebie, pasja, pomysł na biznes, a dla innych element życia codziennego, do którego nie przywiązują większej uwagi. A jak jest z Tobą? Opowiedz nam czym dla Ciebie jest moda? 

A.K: Moda to pasja, bez której moje życie byłoby nudne. Ubrania nigdy nie były mi obojętne. Lubię się dobrze ubrać i dzięki temu dobrze się czuć. Sądzę, że to w co się ubieramy i jak wyglądamy jest odbiciem naszych charakterów, nastrojów i kreatywności, no ale przede wszystkim jest również dobrą zabawą. Moda dla mnie to niekończące się źródło inspiracji.

A.J: W społeczeństwie coraz częściej odczuwa się przekonanie, że każdy z nas powinien być modny i podążać za wyznaczonymi trendami. Jesteśmy oceniani przez pryzmat tego co mamy na sobie, przez co rodzi się presja wyglądania trendy. Czy uważasz, że każdy z nas może być modny? Jaki masz na to przepis?

A.K: Każdy może być modny, ale nie musi. Można wybierać trendy, za którymi się podąża, ale zachować przy tym swój styl. Istnieje błędne przekonanie, iż żeby modnie wyglądać trzeba przeznaczać dużo pieniędzy na ubrania. Nie musisz wydawać fortuny, by dobrze wyglądać. Wystarczy połączyć ubrania z sieciówki z dobrymi dodatkami. Liczy się pomysł na siebie i znajomość własnego ciała. Jeśli się ma określony budżet, warto buszować w sklepach z używana odzieżą, można tam znaleźć prawdziwe perełki!

„Stylizacja to nie kostium”

A.J: Porozmawiajmy o Twoim stylu. Jako blogerka i osoba pracująca w modzie, na pewno przywiązujesz do niego większą uwagę niż ludzie niezwiązani z światem fashion, dlatego jestem ciekawa, co wyróżnia Cię wśród innych oraz czy potrafisz jednym słowem opisać swój styl?

A.K: Uwielbiam prostotę i minimalizm przełamać czymś oryginalnym i niepowtarzalnym. Śledzę trendy na bieżąco, ale wybieram tylko to, w czym czuje się dobrze i pasuje do mnie w 100%. Szarość, czerń i biel to moja fantastyczna trójka niezależnie od humoru czy pory roku. Nie lubię szufladkowania jaki mam styl i jestem strasznie niezdecydowana, więc ciężko mi jednym słowem go określić. Raz sportowa elegancja, a raz boho hipiska.

A.J: Czy Twoje stylizację zawsze są dokładnie przemyślane i zaplanowane w każdym szczególe oraz jaki jest Twój przepis na idealny look, kiedy do wyjścia pozostało Ci 5 minut!

A.K: Zupełnie nie. Wszystko zależy od mojego humoru, pogody, czy wstałam lewą, czy prawą nogą, no i czy nie zaspałam do pracy. Jednak przy ważniejszych wydarzeniach staram się myśleć z lekkim wyprzedzeniem co założę, żeby nie zostawiać tego na ostatnią chwilę. Idealny look? Dobrze skrojona para jeansów, połączona ze skórzaną ramoneską. Do tego dodajemy jakiekolwiek buty, dodatki i gotowe! Pamiętajmy stylizacja to nie kostium, ubierajmy to, w czym czujemy się komfortowo.

„Praca którą wykonuje jest początkiem łańcucha projektowego”

 

A.J: Jako Trend Researcherka jesteś bardzo blisko z obowiązującymi trendami. Z dużym wyprzedzeniem wiesz co będzie nosić ulica w tym sezonie. Opowiedz nam o tym! Co powinno się znaleźć w garderobie naszych użytkowników w sezonie wiosna/lato 2016?

A.K: Jeśli chodzi o kolory to na pewno ciepłe, neutralne tony jak odcienie ziemi, pudrowe róże w połączeniu z soczystymi, mocnymi kolorami. W letnim sezonie królować będą kwieciste wzory na zwiewnych materiałach oraz metalicznych tkaninach. Styl boho ponownie nas wita. Idealnie na sezon festiwalowy! No i nie można zapomnieć o denimie, koronkach i falbankach w każdym wydaniu.

A.J: Na koniec, opowiedz nam proszę o pracy Trend Researchera. Jaka jest specyfika tej pracy i co leży w jego obowiązkach. 

A.K: Trend Researcher w dosłownym tłumaczeniu to poszukiwacz trendów. Praca, którą wykonuje jest początkiem łańcucha projektowego. W wyniku prezentacji/prac wykonanych przez Trend Researchera projektanci mają jasno wyznaczone trendy na dany sezon, co ułatwia im pracę, a mają jej wiele! Oczywiście w zależności dla jakiej marki pracuje i do jakich klientów kierowane są produkty musi „przesiać” nadchodzące trendy przez sito, tak by odpowiadały stylowi i targetowi danej marki. Na trendy składają się nie tylko must have’y ale również kolory, materiały, grafiki, rodzaje cięć oraz wszystko to co ma wpływ na finalny wygląd produktu.

Fot.: Marcin Socha

Napisz do autora: anna.brotoj@allani.pl

Redaktorka z zamiłowania, psycholog z wykształcenia. Fanka niezależności - dlatego dodatkowo rozwijam również swoją działalność. Marzę, aby doba była elastyczna, a noc dłuższa. Mimo wielu obowiązków, zawsze znajdę czas na poszukiwanie najświeższych trendów! Co mnie relaksuje? Wieczory przy PlayStation lub dobrym filmie.