Kategorie

Sklep h&m

Marki pod lupą. H&M!

Zastanawiałeś się kiedyś, co kryje się za sukcesem najbardziej znanych marek odzieżowych? Co sprawiło, że są obecne na całym świecie, a ich popularność ciągle rośnie? Dziś możesz poznać kulisy i sekrety prawdziwego giganta – sieci H&M!

Marka H&M powstała w Szwecji i liczy sobie już 60 lat. Jej założyciel, Erling Persson, pomysł na biznes przywiózł z USA, gdzie zrobiły na nim wrażenie bogato zaopatrzone sklepy. Początkowo sklep oferował wyłącznie odzież damską (hennes = szw. jej). Z czasem asortyment się wzbogacił, a obecnie, oprócz odzieży i dodatków, znajdziemy także dział HOME, zaopatrzony w modne akcesoria dla domu – od pościeli, po świece, poduszki, firanki i kubki. Jedyną firmą odzieżową, która w światowych rankingach wyprzedza H&M, jest grupa INDITEX, właściciel takich marek jak Zara czy Massimo Dutti.

 

Banalna dewiza, zaskakujący sukces

Idea, jaka przyświeca marce od samego początku, to “Moda i jakość w najlepszej cenie”. Choć nie brzmi zbyt odkrywczo, to właśnie za tym kryje się sukces szwedzkiego giganta. Sklepy sieci są obecne już w 40 krajach świata, od Europy i Ameryki Północnej, po Azję i Afrykę. Świadczy to przede wszystkim o świetnym dopasowaniu asortymentu – zarówno cenowo, jak i estetycznie. Każdego dnia na wieszakach, tych sklepowych jak i wirtualnych, znajdziemy najnowsze modowe hity, ale też zwyczajne basiki, odpowiednie dla osób w każdym wieku. Bawełniany T-shirt za 15 zł, a może misterna koronkowa narzutka za 299zł? Dodatkowo, grupa H&M jest właścicielem jeszcze kilku innych marek, a każda z nich wyróżnia się ciekawą, indywidualną koncepcją (COS, & Other Stories, Cheap Monday…)

 

Zniżki do H&M i inne benefity dla klientów

H&M bardzo hojnie nagradza swoich stałych klientów, oferując systematycznie różnego rodzaju rabaty, przywileje i program lojalnościowy. Już za samo dołączenie do H&M Club otrzymujemy 10% rabatu. Śledząc nowości na stronie, newsletter czy akcje promocyjne w czasopismach, możemy liczyć nawet na 30% zniżki na produkty z najnowszych kolekcji. Dodatkowo sieć może poszczycić się kilkoma niezwykle ciekawymi akcjami. Przykładowo, we wszystkich butikach możesz zostawić swoje używane, niepotrzebne ubrania – marka zatroszczy się o ich odpowiedni recykling, a Ty otrzymasz dodatkowy rabat. Będąc członkiem H&M Club, możesz też zbierać punkty za każde zakupy i wymieniać je na rabaty lub na… uczestnictwo w modowych eventach organizowanych przez H&M! Na pewno większość z Was słyszała też o spektakularnych współpracach z projektantami i równie spektakularnych tłumach przed sklepem w dzień premiery – karta klubu H&M pozwoli Ci na priorytetowe zakupy w trakcie tego rodzaju akcji. I jeszcze jeden przykład na profesjonalne podejście do klienta – masz w koszyku kilka rzeczy, długo wahasz się z zakupem… Spodziewaj się maila lub telefonu od pracowników H&M, którzy zaoferują atrakcyjną zniżkę. Sprawdziliśmy osobiście!

 

Kontrowersje wokół marki H&M

Choć sieć może się poszczycić współpracą z topowymi projektantami, modelkami i celebrytami (Beyonce, David Beckham, Madonna, Lana Del Rey), często pojawiają się wobec marki głosy krytyki. Najczęściej dotyczą one oczywiście łamania praw pracowników fabryk, w których produkowane są ubrania. Choć są to teoretycznie jedynie dostawcy, a marka nie posiada swojej własnej produkcji, powinna wpływać na działanie osób zarządzających zakładami i przede wszystkim na godziwe wynagrodzenie – w Azji i Afryce często zatrudniane są dzieci, które nie otrzymują nawet połowy z minimalnej stawki. Grupa H&M oficjalnie “wyraża zaniepokojenie” tego rodzaju sytuacjami i jednocześnie stara się promować modę ekologiczną, wspierać edukację i prowadzić inne działania z ramienia własnej fundacji.

Zobacz basicowe propozycje w stylu H&M:

Fot.: http://about.hm.com/en/media/gallery.html